Yazan Unknown | 0 yorum

ERKEN EĞİTİM HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?


Sizce 3 yaş çocuğunuzu okula göndermek için çok mu erken?

Sizce yetişkinlikteki zihinsel becerilerin %80’i 6 yaşından önce oluşurken, bu kritik gelişim döneminde ailenin vereceği eğitim yeterli midir?

Sizce küçük bir çocuğun ailenin korumacı alanından çıkıp yaşıtlarıyla tek başına sosyalleşmesi ne kadar önemli?

Sizce zeki, bağımsız ve sosyal becerileri yüksek bireyler yetiştirmenin ideal dengesi nedir?


Araştırmalar, nitelikli erken eğitim alan çocukların tüm eğitim hayatlarının daha başarılı olduğunu, uzun vadede istihdam edilebilirliğinin ve üretkenliğinin arttığını göstermektedir. Eğitim hayatı başarılı olan bireyin suça karışma oranı da dikkate değer biçimde düşüktür.


Erken eğitimin niteliğini belirleyen unsurların başında kuşkusuz öğretmenin nitelikli ve ilgili olması gelir. Buna ek olarak, öğretmen başına öğrenci sayısının az olması, öğretmen ile veli arasında olumlu ilişki kurulması ve ebeveynlerin sürece aktif katılımı çocuğun ilk eğitim yıllarından etkili şekilde faydalanmasını güçlendiren unsurlardır.  

Çocuğunuzun tüm hayatına etki edecek bu döneminde onu teşvik edici her hareketiniz tahmininizden de fazla etkilidir.


Bu nedenle, oyunla karışık sunulan erken eğitim faaliyetlerinden bazılarını çocuğunuzla birlikte gerçekleştirmeniz, hayata karşı içten gelen merakını doyurucu  sohbetler ve etkinlikler yapmanız, hem birlikte güzel vakit geçirmenizi sağlayacak hem de çocuğunuzun eğitim hayatına olumlu etkide bulunacaktır.



0 yorum :