Yazan Unknown | 0 yorum

Çocuğunuz okulda ilk neleri öğreniyor


Çocukların okula ilk başladığında ilk öğrendikleri şeyin matematik, fen ya da dilbilgisi gibi temel bilgiler olduğunu mu düşünüyorsunuz? Aslında, çocukların akademik anlamda yeni bilgiler öğrenmeye başlamadan önce ilk öğrendikleri şey bir grup içinde nasıl davranmaları gerektiğidir.


Araştırmalar, başarılı bir eğitim sürecinin ilk adımının öncelikle sosyal becerilerin geliştirilmesi olduğunu göstermektedir. İşbirliği, davranışlarını kontrol etme, özgüven, bağımsızlık, merak, empati ve iletişim bir eğitim yılı başlangıcında okulla yeni tanışan çocuklara verilen derslerin başında gelir.
Eğer bir çocuk kendi sırasını beklemeyi bilmiyor, başkasını dinlemeyi öğrenmek istemiyorsa o çocuğun ders dinleyerek birşey öğrenmesi de çok zordur. Bu nedenle  çocuğunuz okula ilk kez başladığında öğretmeninin ona ilk öğreteceği şeyler bir grubun sosyal ve duygusal dinamiğine uyum sağlamasıdır. Çocuğunuz grup içinde sağlıklı şekilde hareket etmeyi öğrendikten sonra akademik öğretim de adım adım başlar.
Çocuklarınızın okul yaşamlarına kolay uyum sağlamasını istiyorsanız, onların sosyal becerilerini bu anlamda geliştirmelerine destek olabilirsiniz.

0 yorum :