Çalışma Ziyaretleri Raporumuz Tamamlandı!
Okullaşma oranlarının % 92,4’e ulaştığı AB ülkelerinde, kurumsal modelin destekleyici modelleri olarak toplum temelli modellerde pek çok başarılı uygulamalar görülmektedir.
Türkiye’nin bazı AB ülkeleri ile eğitim sistemine de yansıyan çeşitli siyasi, kültürel ve sosyal benzerliklerinin olması, Türkiye’nin AB ülkelerinin gerçekleştirdiği iyi uygulamaları gözlemlemesi ve toplum temelli modellerin geliştirilmesi sürecinde AB deneyimlerini inceleme amaçlı bir diyalog ortamı yaratması ihtiyacını doğrulamaktadır.
Başta Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili birimleri olmak
üzere projenin ilgili paydaşlarının katıldığı çalışma
ziyaretleri ile İtalya, Birleşik Krallık (İngiltere & Kuzey
İrlanda), İspanya ve Portekiz’deki toplum temelli okul
öncesi eğitim uygulamaları yerinde incelenmiştir. Bu ülkelerdeki yöneticiler, uygulayıcılar ve uzmanlar ile
görüş alışverişinde bulunulmuş ve Türkiye’de nitelikli
toplum temelli modellerin geliştirilebilmesine ilişkin
uzmanlardan tavsiyeler alınmıştır.
Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi çerçevesinde AB ülkelerine gerçekleştirilen çalışma ziyaretlerinin sonucunda hazırlanan raporumuz, çalışma ziyareti katılımcılarının ziyaretlerin dönüşünde oluşturdukları raporlardan derlenmiştir.
Toplum temelli okul öncesi eğitim modellerinin geliştirilmesi sürecine kaynak oluşturmayı amaçlamaktadır.
Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi çerçevesinde AB ülkelerine gerçekleştirilen çalışma ziyaretlerinin sonucunda hazırlanan raporumuz, çalışma ziyareti katılımcılarının ziyaretlerin dönüşünde oluşturdukları raporlardan derlenmiştir.
Toplum temelli okul öncesi eğitim modellerinin geliştirilmesi sürecine kaynak oluşturmayı amaçlamaktadır.
Rapora bu adresten ulaşabilir ve indirme tuşuna basarak, bilgisayarınıza yükleyebilirsiniz:
https://docs.google.com/file/d/0B1tO8erxiaSANzVWVHhwMi1jbzA/edit?usp=sharing